Постинг
19.07.2011 14:02 -
Несигурност, инфлация и дългове тревожат потребителите по света
Потребителското доверие по света за периода април - юни т.г. е паднало до най-ниското си ниво за последните 18 месеца. Това показват данните от изследване на компанията за анализи “Нилсен”, обявено в понеделник. Събрана е информация за 56 държави, сред които България липсва.
Според данните 31% от американците ограничават разходите си. Същото важи за 25% от хората в Близкия изток и за 22% от европейците. Хората по света намаляват най-вече средствата, които заделят на депозити, парите за ваканция и нови технологични продукти. При спад на потребителското доверие обаче се свива потреблението като цяло. Подобни нагласи могат да имат негативно влияние и върху българския износ. При свито вътрешно потребление външните пазари са основният източник за постигането на правителствената прогноза за ръст на българската икономика от 3,6% през т.г.
“Основните причини за лошите данни са несигурната икономическа ситуация, задълбочаващата се дългова криза в еврозоната и растящата инфлация в Азия”, обяви д-р Венкатеш Бала, главен икономист на Кеймбриджската група, която е част от “Нилсен”. Според него за песимизма допринася и несигурната ситуация в Близкия изток. Последното място в класацията е за фалиралата Гърция, а сред опашкарите са още 4 държави от ЕС - Португалия, Ирландия, Испания и Италия.
Според най-новите данни на Националния статистически институт доверието на потребителите в икономиката на България и оценките за личното им благосъстояние също се влошават.
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=969347
Следващ постинг
Предишен постинг